Het eerste deel! (eindelijk) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Sarah Meijers - WaarBenJij.nu Het eerste deel! (eindelijk) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Sarah Meijers - WaarBenJij.nu

Het eerste deel! (eindelijk)

Door: sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

18 Februari 2014 | Indonesië, Lombok

Selemat sore! (jaja, ik kan al wat!)

Alweer 12 dagen zijn Janne en ik op het mooie Lombok! Vorige week kwamen we na een lange maar goede reis aan op het vliegveld van Lombok. Daar stonden Mindie en Apip(onze contactpersonen hier) ons op te wachten om ons naar het huisje te brengen waar we de komende maanden gaan wonen.

Na een erg koude douche, wat op dat moment heerlijk was in deze hitte, waren we weer fris om samen met hun de omgeving te gaan verkennen. Het is een prachtige omgeving met ontzettend veel groen en de oceaan in de buurt, erg fijn dus! Uiteindelijk hebben we ergens aan het strand in een heel leuk hutje lekkere nasi gegeten met een heerlijke fruitshake erbij en nog even uitgepuft van de reis. Daarna hebben we de nodige boodschappen gedaan en hebben Mindie en Apip ons weer naar huis gebracht waar we rustig onze spullen konden opruimen. Die avond werden we weer opgehaald door hun om naar een restaurantje aan het strand te gaan, erg fijn! En na een vermoeiende maar leuke dag ben ik die avond heerlijk in slaap gevallen in mijn bamboebed. Vrijdags konden we gelukkig een beetje uitslapen voor we naar het winkelcentrum in Mataram(de hoofdstad van Lombok) gingen.

Zaterdags stond wat meer op de planning.. het scooterrijden! Ik heb een keer eerder op een scooter gezeten in Nederland, maar toen viel ik al vrij snel, dus ik was er al een beetje bang voor. Maar eigenlijk ging het best goed, en ik vond het nog leuk ook! Na een paar keer oefenen zijn we de weg opgegaan om te kijken hoe dat ging. En dat was wel even wennen. Sowieso het links rijden is best vreemd en overal om je heen hoor je toeters dus ik dacht dat ik constant iets fout deed, maar ze toeteren hier ook al als ze je willen laten weten dat ze je gaan inhalen. Aangezien ik geen rijbewijs heb, zou ik er nog even over nadenken of ik eentje zelf zou nemen of bij Janne steeds achterop zou gaan, maar eigenlijk was ik vrij snel uit dat ik zelf zou gaan scooteren. Ik heb alvast het advies gekregen dat wanneer ik door politie word aangehouden, ik moet doen alsof ik geen Engels kan en alleen maar Nederlands spreek, of nog beter, Russisch, want dan snappen ze er helemaal niks meer van en laten ze je gaan. Dus ben benieuwd of ik mijn Russische taalkwaliteiten nog kan gaan inzetten de komende tijd!
''s Avonds zijn Janne en ik nog aan het strand wat gaan eten en zagen we in de verte op zee al wat bliksem komen en die nacht was het dus ook goed raak! Op een gegeven moment werd ik wakker van een enorme knal en de regen en op dat moment vielen alle lichten dan ook uit, maar we hadden gehoord dat dat vaker gebeurt bij onweer hier. Toen we 's morgens opstonden stonden de keuken en woonkamer onder water en deed de elektriciteit het helemaal niet meer. Dus dat hadden we ook meteen meegemaakt! Maar in de hele buurt lag de elektriciteit eruit, dus we moesten maar afwachten tot ie het weer ging doen. Sinds die storm ligt ook de WIFI eruit, dus vandaar dat deze blog wat laat komt!

Zondags zijn we samen met de overburen(erg aardige mensen) meegegaan naar een ceremonie in een boeddhistische tempel. Erg leuk om dat een keer mee te maken. Janne en ik moesten een paar keer op de foto met wildvreemden en we kregen steeds eten aangeboden door mensen dus op gegeven moment hoefden we echt niks meer.
Ook werd speciaal voor ons (tenminste, dat denken we dan;)) de tempel open gedaan zodat we hem van binnen konden zien. Dit was ook wel speciaal om te zien! Eenmaal thuis werden we door de overburen uitgenodigd om koffie en thee te komen drinken. Hier doen ze overal veel suiker in, dus ook in koffie en thee. Na veel tips over wat we allemaal moesten gaan zien en doen in Lombok zijn we weer overgestoken naar ons huis en zijn we vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag vroeg op voor onze eerste dag op de stichting! Maar dat komt in de volgende blog, want anders kan ik hier een boekwerk van gaan maken!

De eerste kennismaking met Lombok was in ieder geval erg fijn en ik ga me wel vermaken hier de komende 4 maanden!

Nou er komt heel snel een volgend deel, want dat is inmiddels ook alweer een week geleden! Tijd vliegt!!

Liefs, Sarah

  • 18 Februari 2014 - 10:35

    Stefanie:

    Leuk allemaal!
    Papa gaat dit weekend naar oma, ik zal de link doorsturen zodat oma het ook kan lezen! :)
    xxx

  • 18 Februari 2014 - 10:41

    Anouk En Renee:

    Super leuk om te lezen Sarah en Janne!! Geniet ervan, dan doen wij dat hier ook in Kaapstad :)
    We blijven jullie volgen!! X

  • 19 Februari 2014 - 12:39

    Marij:

    Hee Sarah, net van je allerliefste mama je blogadres (is dat een goed woord?) gekregen.Het klinkt allemaal goed en honger lijden zul je niet met die gastvrije mensen om je heen.geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes ook van Imme doe zowat bovenop me zit helemaal moe van school. X van tante Marijke en ook van Albert ó

  • 19 Februari 2014 - 16:41

    Hennie Bunnik:

    Lieve Sarah,

    Geweldig dat je eerste indrukken zo goed zijn. Volgens mij gaan jullie het daar heel leuk krijgen. En dan nog dat heerlijke eten erbij; echt genieten. De mensen zullen leuk zijn en uiterst nieuwsgierig naar jullie Hollanders.
    Geniet er goed van. Vele groeten ook van Steef en Vincent.
    Dikke knuffel, Hennie

  • 25 Februari 2014 - 17:19

    Bert:

    effe snel voordat ik de overheerlijke wortelenstamppot ga veroveren, iets wat op Lombok naturlijk niet te krijgen is. leuk binnenkomend verhaal van jou en wat lief dat je aan onze verjaardag hebt gedacht. Wehebben alle twee de dagen even getoost op jou. ik verlang naar het warme weer, het is hier niet koud maar een beetje vitamientjes van moeder zon zou toch welwelkom zijn. Maak er wat moois van en we houden je blog bij

    Gr Bert en Wilma

  • 25 Februari 2014 - 17:19

    Bert:

    effe snel voordat ik de overheerlijke wortelenstamppot ga veroveren, iets wat op Lombok naturlijk niet te krijgen is. leuk binnenkomend verhaal van jou en wat lief dat je aan onze verjaardag hebt gedacht. Wehebben alle twee de dagen even getoost op jou. ik verlang naar het warme weer, het is hier niet koud maar een beetje vitamientjes van moeder zon zou toch welwelkom zijn. Maak er wat moois van en we houden je blog bij

    Gr Bert en Wilma

  • 27 Februari 2014 - 08:01

    Robin En Rik:

    Ha Sarah!
    Wat een leuk bericht om te lezen. Als het regent dan regent het dus goed en kunnen die bamboe meubels daar tegen dan?
    Wat heerlijk om dicht bij de oceaan te zitten. Gaan jullie ook snorkelen enzo?
    Geniet ervan en we wachten op volgend bericht

    Groetjes
    Robin en Rik

  • 01 Maart 2014 - 18:40

    Sarah Meiers:

    Lieve Sarah

    leuk om jeverhaal wat je in die korte tijd hebt meegemaakt, gezien en geroken op deze manier te volgen.
    Zoals je weet bel ik regelmatig met je moeder en blijf ik van de in,s en out,s op de hoogte
    bedankt voor je felicitaties maar ze zijn nooit op mijn mobiel aangekomen, ik heb geen supersonisch mobiel , wellicht is dat de oorzaak.
    Je weet het is de vooravond van de Vastenavond en onze voorbereidingen zijn een stuk minder.
    Geen luchtbedden, slaapzakken, extra snoep, sinaasappels ( om uit te persen), morgen om 13 uur op het station, om jullie op te halen, giechelende meiden, rondslingerende en verdwaalde sokken, boa,s extra hagelslag en pudding, samen schminken, lekker onderuit gezakt op de bank hangen en naar het autoriteitentoeken kieken,gezellige verhalen wat jullie, wij hebben meegemaakt, 10 keer zeggen om de deuren op slot te doen die als laatste weggaat en binnenkomt, lekker eten van de macaroni, erwtensop en kippenpoten....... maar ja dit komt elk jaar terug en waar je nu bent en wat je daar meemaakt is onvergetelijk en moet je heel veel van genieten......alaaf, alaaf en dikke kus van
    Toos en Arnold

  • 02 Maart 2014 - 08:45

    Toos En Arnold:

    Hallo Sarah

    bovenstaand bericht gemaakt maar jouw naam en mail adres ingevuld , bij "reageer op dit verslag"
    weet ik veel hoe dit allemaal werkt, hopelijk kun je het wel allemaal lezen, ik doe het plakken en hier staat het nog eens

    kus van Toos en Arnold


    euk om jeverhaal wat je in die korte tijd hebt meegemaakt, gezien en geroken op deze manier te volgen.
    Zoals je weet bel ik regelmatig met je moeder en blijf ik van de in,s en out,s op de hoogte
    bedankt voor je felicitaties maar ze zijn nooit op mijn mobiel aangekomen, ik heb geen supersonisch mobiel , wellicht is dat de oorzaak.
    Je weet het is de vooravond van de Vastenavond en onze voorbereidingen zijn een stuk minder.
    Geen luchtbedden, slaapzakken, extra snoep, sinaasappels ( om uit te persen), morgen om 13 uur op het station, om jullie op te halen, giechelende meiden, rondslingerende en verdwaalde sokken, boa,s extra hagelslag en pudding, samen schminken, lekker onderuit gezakt op de bank hangen en naar het autoriteitentoeken kieken,gezellige verhalen wat jullie, wij hebben meegemaakt, 10 keer zeggen om de deuren op slot te doen die als laatste weggaat en binnenkomt, lekker eten van de macaroni, erwtensop en kippenpoten....... maar ja dit komt elk jaar terug en waar je nu bent en wat je daar meemaakt is onvergetelijk en moet je heel veel van genieten......alaaf, alaaf en dikke kus van
    Toos en Arnold

  • 07 Maart 2014 - 14:13

    Marijke Balt:

    Hieperdepiep hoeraaaaaaaaaa!
    Leef Sarah,van harte gefeliciteerd, deze verjaardag zul je nooit meer vergeten.
    Ik weet niet of ze daar aan slingers en kaarsjes uitblazen doen maar het zal best gezellig worden op z'n Lomboks.
    Veel plezier en hier drinken we eentje op je gezondheid.
    p.s heb je ook al enge beesten gesignaleerd in of op je bed of tussen de lakens?
    Dikke kus van Albert en Marij

  • 26 Maart 2014 - 16:23

    Toos En Arnold:

    Lieve Sarah

    ik heb je op jouw verjaardag een s.m.s gestuurd maar ik den k dat die niet binnenkomt.
    Vanaf 22 april kan ik ook w.aap want ik heb sinds gisteren een i phone.
    Ik heb nog veel les nodig ban Yorran en Mylan hoe hiermee om te gaan.
    Ik vond het zo ontzettend leuk dat jij ""erbij " was maandag op de trouwerij van Dajana en Joris.
    Het was een leuke dag, ongedwongen en nu heb je een echte schoonzus en een getrouwde broer.
    Het verhaal van de kakkerlakken en de rat heb ik allemaal meegekregen maar dat weegt niet op tegen al dat moois wat het land te bieden heeft.
    Dat snorkelen en duiken is toch echt een beleving.
    We hebben met Mario en Anton onze foto,s van Indonesië doorgenomen, en dan blijkt dat aan het straatbeeld niet veel verandert is, aldus Mario die geregeld foto,s van jou te zien krijgt.
    over 3 weken komen ze naar jou toe en dan heb jij er bijna 3 maanden opzitten, wat gaat de tijd.
    Wat school en stage betreft loopt het goed na wat opmerkingen in het begin na.
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.

    kus van Toos en Arnold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Sarah

Voor 4.5e maand op Lombok, Indonesië!

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 3866

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 13 Juni 2014

lombok!

Landen bezocht: